練習曲中藍斯所唱的曲子。
這首歌我很喜歡,就分享給大家了。
原唱是Declan Galbraith。







Oh Danny boy, the pipes, the pipes are calling
噢!丹尼少年,笛聲正悠揚召喚

From glen to glen and down the mountain side
從山谷間到山峰的另一邊

The summer's gone, and all the flowers are dying
夏天遠去,花兒己凋零

'Tis you, 'tis you must go and I must bide
你須離去,我須等待


But come you back when summer's in the meadow
但你回來了,當夏天來到草原上的時候

Or when the valley's hushed and white with snow
或當山谷沉靜下來,雪染白了山頭的時候

'Tis I'll be there in sunshine or in shadow
我一定會去那兒,不論是陽光普照或陰影覆蓋

Oh Danny boy, oh Danny boy I love you so
噢!丹尼少年,我是多麼的愛你


And if you come, when all the flowers are dying
如果你在百花凋謝的時候前來

And I am dead, as dead I well may be
而我已安祥死去

You'll come and find the place where I am lying
你會前來,找到我長眠之地

And kneel and say an "Ave" there for me
跪下來和我說"再見"


And I shall hear, tho' soft you tread above me
我會傾聽,雖然你輕柔的踩在我上面

And all my dreams will warm and sweeter be
我的夢將會更溫暖而甜蜜

If you'll not fail to tell me that you love me
如果你真的對我說你愛我

I simply sleep in peace until you come to me
我會在平靜中安息,直到你來我身
arrow
arrow
    全站熱搜

    c7500750 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()